Jak to vypadá dnes - leden 2010

30.01.2010 15:58

Máme za sebou 5 měsíců experimentální blokové výuky a nastal čas hodnocení.

Vše, co jste četli v úvodu této rubriky stále platí.

Samozřejmě blok samotný nám umožňuje nedržet se stereotypu,

a tak si každý den lze aktuálně upravit.

Z pohledů dětí je den rozdělený na svačinku a oběd :o))

Není to mnohem lepší, než kdyby se děsily čtení, psaní nebo matematiky?

Stalo se naší každodenné tradicí, že 1.blok začínáme ranním kruhem.

V něm čteme vzkazy, plánujeme celý den,

vyplácíme sluníčka, řešíme různé hádanky

i situace, se kterými jsme se setkali.

Často se do rozhovoru zabereme natolik,

že končíme až se zvoněbím konce 1.hodiny.

Teď jste možná na rozpacích, že mluvím o hodinách...

Ovšem to, že my máme blokovou výuku, žel pro ostatní třídy neznamená totéž.

Ty se učí dle klasické časové dotace, tedy 45 minut.

A proto i my vnímáme zvonění, ale zvykli jsme si na něho nereagovat.

Náš 2.blok začínáme prezentacemi dětí

a následné činnosti se často odvíjí od tématu, o kterém děti hovoří.

Snažím se, aby děti neustále četly a byly následně "nuceny" plnit to,

o čem se právě dozvěděly.

To je nejlepší důkaz toho, že ví, o čem čtou...

 

A.Š.

 

—————

Zpět